13 november 2011

F-14D cockpit på gång

Byggkvällen vi hade med IPMS Sydost gav en polerad huv och två extratankar. Man hinner inte med så mycket på byggkvällarna då man pratar och fikar mest. :) Extratankarna hann jag inte riktigt slipa färdiga. Huven hade en gjutskarv rakt över vilket skulle slipas bort. Använde Micro mesh med mycket gott resultat. Ejektorena på bilden kommer att bytas ut, troligtvis till Dr Peppers resin. Cockpitten är påbörjad.

Dags för mattlackning av cockpit samt injustering till originaldelarna. Har fått slipa av relingen för att få in cockpitten. Mer finjustering behövs! Har även fått karva ur ett större uttag för stegen i Aires resin för att få den passa.

Fick tips av Magnus F på några byggbeskrivningar som han gjort. Mycket bra att ta del av innan man påbörjar en F-14.


Forts. följer...

5 kommentarer:

Classe sa...

Ser bra ut. Jag har aldrig vågat mig på att slipa en huv så men det där blev ju jätte bra.

Rickard sa...

Cockpiten ser jätte bra ut. Inte kul när det inte passar så bra.. Men det löser du nog fint!
//R

Niklas sa...

Aires gör fina grejer, men är kända för att inte alltid passa så bra, tyvärr.. Nåja, det där löser du galant!

Jag ska ta del av Magnus byggbeskrivningar också, inför mina egna byggen i framtiden.. :P

Keep up the good work!

Lasse sa...

Läckert - en Tomcat är alltid en Tomcat :-)

Håller med Knutte om Aires passform...det kräver mycket karvande för att passa men det blir supersnyggt!

Fortsätt så Mathias!

Mathias Andersson sa...

Med micro mesh fungerar det jättebra att slipa huvar. Den finaste slipduken var på 12000.
Just nu har det gått minst två kvällar i modellverkstaden för att karva på Aires cockpit. Den är fortfarande inte hundra. Det behövs lite mer finlir innan den kanske går in.Det verkar som om panelerna på sidorna gör den för tjock.