22 december 2011

MIG-37 målning

Då så har jag först lagt ett svart lager över huven och sen dragit på en grön grundfärg. Ovansidan Kommer att ändra sig från grönt till ?? ;-)   Undersidan fick först en ljusblå färg. Den såg för billig ut så jag återgick till min grundplan med grå undersida. Sen blev det klarlack men givetvis råkade jag amatörmässigt fixa ett fingeravtryck på fenan. Det blir till att slipa och fixa till vid nästa byggtillfälle. Forts. följer...


Published with Blogger-droid v2.0.1

6 kommentarer:

Rickard sa...

Spännande....!

Lasse sa...

Ser man på! Ett steg närmare en färdig modell...klar innan nyår kanske!?

Vilka olika färger har du målat med?

Synd på avtrycket när man kommit så långt :-(

Niklas sa...

Mina funderingar för tillfället går åt en kärra i hederligt svenskt splinterkammo. Men är det rätt? Återstår att se! :)

Men det vore onekligen häftigt om i alla fall en av er gjorde en svensk maskin.. :)

Niklas sa...

God Jul också, förresten! :)

Hälsa familjen!

Mathias Andersson sa...

Har inte färgerna i huvudet just nu... återkommer. Tror den grå var medium sea grey (Tamiya)
Det hade varit häftigt med svenskt splinterkamoufalge, men nej.
Tittade på modellen nu när den torkat och jag tror fingeravtrycket knappt behöver slipas då jag hade gummihandskar på mig. Det är bara färgen som är lite utsmetad.
GOD JUL!

Classe sa...

Finger avtryck är ju alltid ettt gissel men man måste ju hålla i modellerna. Ser att jag ligger lite efter med min. Skall bli spännande och se vad denna målning skall sluta.