14 december 2009

F-105G preshading

Då har jag påbörjat preshadingen av min Thunderchief. Jag målade även huvarna med svart för att det ska vara svart inåt mot cockpit. Upptäckte dock lite dåliga skarvar vid huvarna som måste åtgärdas. Det är märkligt hur mycket detaljer som kommer fram när man lägger på en färg. Som ni ser hann jag inte längre än bakkroppen. Hade målat om huvarna på min SR-71 innan och hade lite svart färg över som jag nyttjade till denna. För övrigt har jag på min SR-71 förseglat dekalerna med klarlack.

Forts. följer...

2 kommentarer:

Lasse sa...

Nu går det av bara farten...att du bara hinner med!? Många projekt som håller på att avslutas. du kanske väntar på fler paket den 24:e...hehe...eller hohoho!

Niklas sa...

Man får allt lite egen inspiration att sätta fart själv, när man ser hur ni två fått fart i era byggen! :)

Ledig idag ju, ska se om jag hinner få nåt gjort. Håller ju på lite med min HKP 10A bygguide också, som jag tänkte lägga upp på hemsidan..