17 april 2010

Produktiv byggdag

Under en trevlig bygglördag hann jag faktiskt med vad jag planerat även fast fikabordet var väl dukat med alla möjliga godsaker. Min F-4C färdigställdes för målning samt att jag hann lägga på pre-shaden. Att ha det gjort känns skönt då jag tycker pre-shaden är det tråkigaste momentet i hela bygget. Bomberna fick sin gula rand samt sin olivgröna täckfärg. Tändspröten återstår att måla på Mk-82 bomberna. De kommer nog att få en Alclad-behandling samt penselmålning med Humbrol av de röda ringarna på spröten. Sen kommer givetvis mattlacken som ett avslutande lager på alla bomber.

Forts. följer...

2 kommentarer:

Niklas sa...

Ja, du gasade minsann på ordentligt med din F-4C, kul att se! :)

Idag har jag bara byggt innervägg i skala 1/1, så på modellfronten har det inte hänt mycket. Ska se om jag får tid till lite målning ikväll..

Lasse sa...

Du fick minsann gjort en hel del på mötet...

Kul att se din målarlåda in action också. Klart effektiv och lätt att transportera.

På med bomberna bara...vad var maxlasten på en F-4C?