22 december 2008

Syrgastankar, tryckskott och kameralucka

Första bilden visar det bakre tryckskottet som ska in bakom kabinen. Jag höftade till det med hjälp av en sax och det passade till slut riktigt bra!

Andra bilden visar hur syrgastankarna sitter på S31:an som står på Malmen. Efter lite sökande i litteraturen kom jag fram till att det ska vara tre tankar bredvid varandra.

Denna bild visar de påbörjade syrgastankarna. Originalbyggsatsen hade två tankar. de kortade jag av samt att jag fick nytillverka den tredje från en av gjutramarna. De ska putsas lite innan de är helt klara.
Åtkomstluckan till snedbildskameran är ristad. Ni kan även se en åtkomstlucka, på motstående sida, för en av de lodräta kamerorna på den första bilden. Där fick jag med hjälp av CA-lim spackla bort en felaktig lucka och rista dit min egna lucka.
Forts. följer...


2 kommentarer:

Niklas sa...

Ser ju riktigt bra ut, det där! Kul att du fått till åtkomstluckorna så bra. Syrgasflaskan av gjutstam ser ju ut precis som de andra två, klockrent!

Jag får massor med bra tips här för mitt kommande 1/72-bygge, man tackar! :)

God Jul!

Lasse sa...

Detaljrikedomen är det inget fel på i 1:48 storleken...och du är duktig på just det med detaljer. Hade svårt att se vilken tank som var scratch...

God Jul och Gott Nytt byggÅr 2009!!

Visst var det beräknat snart...:-) Skicka ett sms om i vilken "skala" det blev.

//Lasse