02 november 2008

Vingen

Nu är jag igång med vingen. Jag tänkte börja med den eftersom den kräver en hel del jobb. På bilden ser ni hur jag tagit bort kanonerna och fyllt igen hålen. Jag har även snidat till två nya täckluckor över kanonerna. Originalluckorna hade en upphöjning för att göra plats till kanonerna. De luckorna ska inte finnas utan skall spacklas bort. Detta medför också att jag måste rista nya linjer i vingen. S31 hade inga kanoner utan dess vinge hade i stället extra tankar, bl.a. i vingens framkant. Undersidan kommer senare, den har massa "äckliga" hylsutkastarhål som måste spacklas igen. Även där måste nya panellinjer ristas. Tur att jag beställt ett verktyg för att enklare kunna rista panellinjer!

1 kommentar:

Niklas sa...

Den här bloggen ska jag minsann följa med stoooort intresse! Kul att du också börjat skriva om dina byggen. :)