05 november 2008

Tidskrävande arbete!

Ja då fortsätter jag med vingen. Har nu börjat att spackla bort luckor och panellinjer som inte skall finnas på ovansidan. Detta kommer att ta tid så därför, för att hålla byggintresset uppe, så har jag påbörjat vissa andra delar också. Jag hoppar hit och dit nu känns det som.

Här ser ni att jag skurit bort sidrodret från huvudkroppen samt även skurit ut trimrodret. Sidroder och trimroder skall ställas ut åt något håll för att ge lite mer liv åt modellen.
Jag har även förberett för att trolla bort dörren på vänstersidan av kabinen. S31 hade tryckkabin så därför hade den ingen dörr. Piloten fick vara lite akrobatisk för att komma i kärran. Teknikerna på F11 fick tillverka ett trappsteg som gick att hänga över sargen för att förenkla det för piloten. Forts. följer


2 kommentarer:

Niklas sa...

Ser ju riktigt bra ut det där! Kommer du såga loss höjd- och skevroder också? Hur tänkte du sen göra med klaffen? :)

Mycket intressant bygge, ska ta med min lilla imorrn, så kan vi jämföra! Ser ut som du har lite slipande framför dig på den däringa vingen.. :p

Mathias Andersson sa...

Japp! Jag kommer såga loss höjd- och skevroder också. Klaffen blir nog inne!