10 januari 2009

Kamerainstallation och huv

Eftersom luckan till snedbildskameran skall vara öppen så måste jag givetvis bygga upp insidan av kärran också! Bilden visar det påbörjade arbtet. Ni ser bl.a. åtkomstluckan för den bakre vertikala kameran. Den luckan är stängd på min modell men måste synas inifrån.



På skissen nedan ser ni 2 st spaningskameror av typ Ska10. Min modell kommer att ha 3 st Ska12. Det fanns tre standardalternativ av kamerauppsättning.
  • 2 st Ska 10 nedåtriktade
  • 1st Ska12 och 1st Ska10 nedåtriktade och en ska12 till snedbildskamerainfästningen
  • 3 st Ska12 d.v.s. 2 st nedåt och en snedbildskamera. Mitt alternativ.

På bilden ser ni också det jag för övrigt byggt in i kärran.


Fronthuven är utskuren! Det gick bra! Häftmassa, en ny skalpell och tejp gjorde susen.



Här ser ni originalhuven längst upp. De i mitten skall jag använda samt att jag har den bakre rutan i ett par uppsättningar i reserv.
Forts. följer...



Inga kommentarer: