27 februari 2010

En blank "THUD"

Då är klarlacken på och dekalerna väntar. Blev mycket nöjd med lackeringen! Använde Gunzes klarlack tillsammans med Tamyias förtunning. Förut har jag använt t-röd till förtunningen men jag har då aldrig blivit helt nöjd med lacken. Det var mycket bättre med en förtunning anpassad till denna lack. Den flöt ut riktigt bra och gav en fin yta. Troligen kommer jag att fortsätta köra med T-röd till matta färger där det fungerar utmärkt men blanka färger samt klar- och mattlack får nog den "fina" förtunningen.

Forts. följer...

3 kommentarer:

Lasse sa...

Intressant kombination!

Den varianten har jag aldrig provat...men om det ger olika blank/matt yta måste det bara prövas.

Själv hade jag tänkt prova Oceanlack på Tp79:an...men jag börjar försiktigt på propellrarna.

Elias sa...

Det där ser bra ut! Intressant med förtunningen, har faktiskt inte tänkt på att det skulle vara olika mellan blank och matt.

Lasse, Oceanlack, är det den som finns på Panduro?

Lasse sa...

Jajemän... Det är panduros olika oceanlacker som jag kommer att prova. Körde ett försök på propellrarna och det blev riktigt bra. Återkommer på min egna blogg med bilder!