24 februari 2010

F-105G klarlack nästa!

De karakteristiska ejektorplåtarna är på plats. Målat i Alclad Dark Aluminium och Jet Exhaust. Svårt att se, men luckan bakom fenan är stängd vilket innebär att den är laddad med en bromsskärm. Detta betyder att det skall hänga en liten röd vimpel ut i bakkant av luckan. Den kommer vara bland det sista som kommer på modellen.

Akanmynning, lufttankningsmunstycke och ring runt radomen målad i Alclad Dark Aluminium. Intressant med denna kärra är att den har lufttankningsmöjlighet för både "bom" och "tratt". Hur många andra kärror har det?

Som ni ser så står den på egna ben också.
Forts. följer...

4 kommentarer:

Niklas sa...

Både bom OCH tratt!? Det var inte illa!

Visst är det kul med Alclad, för övrigt..? :)

Lasse sa...

Ser kanonbra ut...

Jag har tvekat lite med att använda alcladfärgerna. Vet inte hur min "plastspruta" mår av rengöringsmedlen efteråt!!

Standardförtunning har jag hört av Niklas att man ska använda...vad använder du?

Stefan Eriksson sa...

Dekaler ja..
Har du sett dessa till F-105? Kanske inte till din version men fräck nose art!

http://www.zotzdecals.com/reviews/zotz72010/zotz72010.htm

Mathias Andersson sa...

Jag använde standardförtunning förut men jag hittade Alclads egna rengöring på Alfa hobby. De visste inte ens själva vad de skulle ha för den så jag fick den för 50:-. Jag tror det var en bra deal! Vet inte vad den består av men ska undersöka saken.

De var fräcka! De kanske man ska beställa om jag ska bygga en F-105D. Tänkte nog köpa en sån på Open om det finns nån.