20 januari 2010

F-105G målning av undersida

Jag har nu målat min F-105 på undersidan. Upptäckte att jag hade glömt preshaden på stabilisatorerna och den extratank som ska hänga under vingen så de fick sig en omgång innan de kunde målas även de med Gunze H311. Blev mycket nöjd med resultatet! Upptäckte dock nu på bilden en liten defekt. Sprutan måste ha gett ifrån sig lite skvätt ser jag på ett litet ställe, men det går nog att fixa till.

På denna bild ser ni även landställ m.m. som skulle ha denna färg.
När jag målade detta så provade jag min nybyggda portabla målarbox för första gången. Återkommer med bilder på den. Det är nog den jag kommer köra med framöver då den även är lätt att ta med till en byggkväll t.ex.. Dock, det som kan vara lite besvärligt är att ta med den 20 kg tunga kompressorn men man har ju muskler! :)
Forts. följer...

6 kommentarer:

Niklas sa...

Härligt, ser kanon ut! Tycker du fått till genomlysningen av pre-shaden alldeles lagom!

Dock ser det ut som du missat (eller inte orkat?) att rista om panellinjerna på bakkantsklaffarna...

Har du koll på rätt färger till SEA-kammot? Säg till annars, jag har kvar numrena sen min Corsair II.. :)

Mathias Andersson sa...

Ja jäklar! Hade faktiskt missat omristningen! Bra att du såg det! Det är ju enkelt gjort.

Jag har alla färger. Beställde dem direkt efter att jag köpte modellen. Tack ändå.

Lasse sa...

Vilka färger ska det vara? Både i Gunze eller Tamiya? Snyggt jobbat med preshaden som Niklas precis som sa. Rista om och undersidan blir..."just perfect!"

Niklas sa...

Så lite så! :) Kul att man kan hjälpa till nån gång ibland. Visserligen kanske ingen annan ser det, men man själv vet ju om missen, och det kan vara nog så irriterande.. :p

Härligt med färgerna där, alltid bra att ligga på förkant! Nu väntar vi bara på lite uppdateringar!! :D

Mathias Andersson sa...

Färger:
Gunze
H303 Light Green
H309 Forest Green
H310 Brown
H311 Grey

Är det samma färger som du har använt Knutte? Jag kör efter Trumpeters ritning som i övrigt kan behöva lite merarbete från dem! T.ex. saknas det info om hur robotarna ska märkas samt hur balkar ska målas.

Niklas sa...

Både ja och nej..

Jag använde Gunzes bruna och grå, men de två gröna nyanserna använde jag Vallejo till. Kunde inte hitta rätt FS-nummer bland Gunze.