27 januari 2010

Light Green Gunze H303

Då har den ljusgröna färgen kommit på. Jag gillar verkligen detta camo! Nu är det dags att förbereda nför den mörkgröna färgen. Hade en fundering på om man kan vädra den med airbrushen genom att spraya på med väldigt tunn vit färg utspritt över modellen. Vad tror ni om det? Det får ju inte bli för vitt bara!

Är mycket mycket nöjd med min nya portabla målarbox! Glömmer alltid att ta en bild på den när den är i action, men det kommer. Max fem minuter för att komma igång med målningen! Klockrent! Samt perfekt att kunna ställa undan så att det blir snyggt på skrivbordet efteråt.
Forts. följer...

3 kommentarer:

Lasse sa...

Håller med dig - mönstret är riktigt snyggt!

Jag hade nog vädrat efteråt med XF-57 Buff och på sina ställen XF-52 Flat Earth för att få lite mer sand-/jordfärg än just det vita.

Du har jobbat på bra med målningen men hinner du till måndagsmötet!?

Mathias Andersson sa...

Jag kommer nog inte hinna klar med den till måndag men jag kanske kommer ta med den ändå. Vi får tillträde till husewt på måndag också men jag tror jag kommer på mötet i alla fall. Just nu är tankarna att inte göra så mycket mer på vädringen eftersom jag är så jäkla nöjd med resultatet än så länge. Riskerar att förstöra det!

Niklas sa...

Risken med att vädra med andra färger än den man har som grund, är att det skiljer för mycket i nyanserna. Har inte provat just den varianten själv, men med rätt färger kan det givetvis funka.

Mitt tips är annars att späda grundfärgen med vitt. Kör du bara väldigt utspädd vit färg tror jag det blir för mycket vitt direkt på. Det blir svårare att bygga upp en väderbiten effekt, kontra om du kör med uppljusad grundfärg som är väldigt utspädd. Men det är ju bara vad jag tycker och tror. :)

Varför inte prova!? Det går ju alltid att måla om.. ;)